Köpvillkor

Hos Inredningsboden är alla beställningar välkomna, stora som små! Du som beställer måste vara över 18 år. Varorna skickas endast inom Sverige.
All försäljning sker med tillämpning av konsumentköplagen (SFS 1990:932) och distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Mer information finns hos www.konsumentverket.se

Snabba leveranser

Ditt paket levereras normalt från oss inom 1-3 arbetsdagar.
Fraktkostnaden är för närvarande 79 kr inom Sverige.
Om en vara skulle avvika från den utlovade leveranstiden kontaktar vi dig via e-post eller telefon. 

Avhämtning i butik

Du är varmt välkommen att hämta ut dina varor hos Inredningsboden i Gävle, Sjåraregatan 31 i Gävle.
Kontakta oss på mail/ telefon så bestämmer vi en tid och dag.

Priser 

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inklusive moms om inget annat anges.
Inredningsboden förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt slutförsäljning.
Gällande pris är det som anges på www.inredningsboden.se webbplats vid inköpstillfället.

Betalningssätt

Hos Inredningsboden betalar du tryggt och säkert med hjälp av Klarna.
Varorna skickas så snart vi ser din betalning. Varor läggs undan i 5 dagar.

Orderbekäftelse

En orderbekräftelse skickas automatisk till den e-postadress du angivit vid din beställning, kontrollera därför noga att du anger rätt e-postadress. Om du inte får en bekräftelse kan adressen vara felaktig. Kontakta oss i sådana fall så hjälper vi dig.

Ändra din order

Vill du ändra eller lägga till något på din order så kontakta oss via mail och uppge ditt ordernummer. Det går inte att avbeställa eller göra några ändringar om din order redan har blivit packad och skickad.

Leveranssätt

Dina varor skickas med DHL, till ett ombud i din närhet.
Du får en sms-avisering samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Du får en påminnelse via sms och en via brev efter tio dagar. Mindre varor skickas som brev med posten.

Paket som ej hämtas

Hos DHL kan paketet ligga kvar i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi för frakt och hanteringskostnader för outlöst paket med 600 kr för att täcka frakt och expeditionskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans och hemförsäljningslagen.

Ångerrätt och öppet köp

Vid öppet köp tillämpas de villkor som gäller enligt distans- och hemförsäljningslagen. Den innebär att du har rätt att ångra ditt köp eller byta till annan produkt inom 14 dagar från det att varan mottagits, förutsatt att varan är oanvänd och kvar i originalförpackningen. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varorna. För att läsa om distans- och hemförsäljningslagen, gå till Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se

Om du vill byta eller returnera en vara, kontakta oss innan du skickar tillbaka varan. Du står själv för returfrakten och transportrisken om du önskar returnera eller byta en vara. Vi löser inte ut returnerade varor som skickats mot postförskott eller som inte är fullt frankerade. De returnerade varorna ska vara oanvända och oskadade samt ha kvar ev. originalförpackning. När den returnerade varan inspekterats av oss och returen godkänts skickar vi utbytesvaran alternativt återbetalar köpesumman för varorna (ej frakter och avgifter) snarast eller senast inom 30 dagar från det att vi mottagit returen. 

Observera att du ska betala eventuell faktura även om du returnerar en vara.
Observera att ångerrätten ej gäller specialtillverkade beställningsvaror, livsmedel, metervaror, böcker och tidningar samt tvålar och hygienprodukter.
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar gäller ej företag.

Reklamation

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. Läs mer om den på www.konsumentverket.se
Vi kontrollerar noggrant alla varor innan vi skickar dem men skulle varan ändå vara skadad eller om du har fått fel vara/fel antal så kontakta oss direkt.

Uppge ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt bifoga bild, både på varan du önskar reklamera samt på eventuellt skadat emballage. Observera att du inte ska slänga varken skadat gods eller emballage om du har en reklamation. Detta pga. att fraktbolaget kräver bilder på emballage och skadat gods vid transportskador.

Vid retur av en reklamerad vara står Inredningsboden för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad och i sin originalförpackning. Felaktigheter och skador skall anmälas och returneras till Inredningsboden inom 5 dagar från att du mottagit varan. 

Vi löser inte ut returnerade varor som skickats mot postförskott eller som inte är fullt frankerade. När varan är returnerad utbetalas fraktkostnad åter till kunden.

Personuppgifter

Personuppgifter lagras i vårt kundregister när du registrerar dig som kund hos oss. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag med undantag för Klarna som är vår samarbetspartner och hanterar betalning och fakturering. Kundregistret förs i enlighet med GDPR. 

Vi sparar inte personnummer i vårt kundregister, det används endast vid fakturabetalning för att vår samarbetspartner Klarna ska kunna göra en kreditkontroll när du handlar mot faktura.

Övrigt

Ibland kan det vara svårt att återge exakt färg på en bild, detta kan bero på ljus, fototillfälle eller datorns inställningar. Angivna mått är ungefärliga. Måtten kan skilja sig något mellan olika produkter då många av produkterna är tillverkade för hand. Hantverket gör att det även kan förekomma skiftningar i utseende och form. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Miljö

Inredningsboden värnar om miljön och återanvänder därför kartonger och emballage i största möjliga mån. Detta innebär att du som kund inte alltid får nya kartonger och emballage med din leverans.

 
Tack för ditt samarbete!